FAQ | TAKSIDI

FAQ

Dla osób w jakim wieku przeznaczony jest wyjazd?

Taksidi kieruje swą ofertę do osób w wieku 18-39 lat. Górna granica wieku może zostać lekko przesunięta, ale tylko na wybranych wyjazdach. Pod kątem zakwaterowania dzielimy grupę na kategorie wiekowe 18-24, 25-30 oraz 30+ tak żebyście mieszkali z ekipą w Waszym wieku.

Z jakich miast startują autokary?

Zestawienie wszyztkich wyajzdów znajdziecie na stronie Autokary w Alpy. Dokładne informacje możecie znaleźć również w zakładkach "Travel Info" przy każdym wyjeździe - tam piszemy z jakich miast startują na dany wyjazd nasze autokary.

W jaki sposób mogę dokonać rezerwacji?

Warunkiem dokonania rezerwacji jest posiadanie aktywnego konta na stronie www.taksidi.pl. Rezerwacja możliwa jest wyłącznie poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie www.taksidi.pl oraz terminową wpłatę zaliczki. Niedotrzymanie terminów poszczególnych wpłat może skutkować skreśleniem z listy uczestników wyjazdu, jak również obciążeniem kosztami rezygnacji z imprezy, określonymi przez Warunki Uczestnictwa. Można składać rezerwacje grupowe.

Jak mogę zapisać się z grupą znajomych?  (Kody Grupowe i Rezerwacje Grupowe)

Jeżeli chcecie zapisać się na wyjazd grupą, macie 2 możliwości. Po pierwsze, możecie użyć Kodu Grupowego. Kod służy identyfikacji zapisanych grup i tworzy się go w 3. kroku rezerwacji. Wystarczy, że pierwsza osoba (lider grupy) go wygeneruje, a pozostałe wpiszą go w swoich rezerwacjach. Dzięki czemu nastąpi automatyczne naliczanie zniżki grupowej, każdy będzie mógł złożyć rezerwację osobiście i dokonać wpłaty za siebie, każdy będzie miał podgląd do swojej rezerwacji w Panelu Klienta i mógł edytować swoje dane oraz każdy będzie mógł brać udział w czacie pokojowym, a lider będzie miał podgląd na stan zapisów osób używających jego Kodu i nie będzie musiał wypełniać danych wszystkich osób, zbierać od nich wpłat itp.

Od momentu wygenerowaniu kodu jest 14 dni kalendarzowych na zapisanie się wszystkich osób i opłacenie zaliczek. Po tym okresie kod się uaktywni i naliczy Wam zniżkę na podstawie liczby osób z opłaconą zaliczką. Uzyskaną zniżkę prosimy uwzględniać przy wpłacie drugiej raty. Jeżeli zapisali się już wszyscy, a nie chcecie czekać 14 dni, lider może ręcznie aktywować zniżkę. Po 14 dniach (albo po ręcznym aktywowaniu zniżki) nadal można dołączać do grupy, jednak wszyscy, którzy wpłacą zaliczkę lub dołączą po tym okresie nie będą mogli skorzystać ze zniżek. UWAGA: nie należy ręcznie aktywować zniżki, zanim nie zapiszą się wszyscy z grupy! Nie można tego cofnąć!

Jeżeli nie chcecie użyć Kodu, można złożyć 1 rezerwację na (maksymalnie) 6 osób. Jednak wtedy tylko osoba składająca rezerwację ma dostęp do wszystkich danych i funkcji naszego systemu.

Skąd będę wiedział, że moja płatność została dostarczona?

Po pierwsze, po zaksięgowaniu Twojego przelewu, dostaniesz od nas wiadomość mailową z potwierdzeniem otrzymania płatności. Po drugie, możesz w dowolnym momncie sprawdzić status rezerwacji po zalogowaniu się do Panelu Klienta na stronie www.taksidi.pl. W przypadku płatności przez PayU płatonść pojawi się od razu w Twoim Panelu, w przypadku przelewu tradycyjnego płatność pojawi się tam w przeciągu 2-3 dni roboczych.

Czy mogę zrezygnować z wykupionego wyjazdu?

Tak. Przed rozpoczęciem imprezy turystycznej w każdej chwili istnieje możliwość rezygnacji z wyjazdu. Rezygnacja musi być zgłoszona w formie pisemnej (mailowej) lub przez Panel Klienta. Wysokość kosztów rezygnacji określają nasze Warunki Uczestnictwa.

W jaki sposób uniknąć kosztów rezygnacji?

Jeżeli rezygnując z wyjazdu zgłaszasz osobę, która zajmie Twoje miejsce, uregulować należy jedynie opłatę za zmianę rezerwacji w wysokości 100 zł za osobę. Wszystkie zarezerwowane świadczenia (z wyjątkiem ubezpieczenia) przepisane będą na nowego uczestnika wyjazdu. Innym sposobem jest wykup ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z korzystania z usług turystycznych.

Na jaką kwotę opiewa ubezpieczenie?

W standardowym pakiecie oferujemy ubezpieczenie turystyczne (pobierz OWU) wykupione w towarzystwie AXA S.A. na sumę:

  • KL wraz z Assistance 10.000 EUR
  • Ratownictwo 5.000 EUR
  • NNW 2.000 EUR (w tym trwały uszczerbek na zdrowiu)
  • OC narciarza 2.000 EUR
  • Bagaż 200 EUR
Powyższe ubezpieczenie jest zawarte w cenie wyjazdu i obejmuje obowiązkowo każdego Klienta. Za dodatkową dopłatą można rozszerzyć powyższe ubezpieczenie o następujące elementy:
  • SKI PLUS za 39 PLN - podwyższenie kwoty KL do 20.000 EUR
  • SKI PREMIUM za 100 PLN - podwyższenie kwoty KL do 20.000 EUR + podwyższenie OC narciarza do 10.000 EUR + utrata sprzętu sportowego do 700 EUR

Czy warto ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji?

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji jest bardzo ważne, zważywszy, że mogą one wynosić nawet do 90% ceny wyjazdu. Przez koszty rezygnacji rozumie się koszty, jakie niedoszły uczestnik ponosi w przypadku rezygnacji z wyjazdu np. z powodu choroby. Dlatego też, aby oprócz rozczarowania związanego z koniecznością anulowania urlopu uniknąć szkód finansowych, polecamy wcześniejszy zakup powyższego ubezpieczenia. To ubezpieczenie można modyfikować jedynie do 24 h od złożenia rezerwacji.

Jak skorzystać z ubezpieczenia od kosztów rezygnacji?

Jeżeli po wykupieniu ubezpieczenia od kosztów rezygnacji decydujesz się zrezygnować z wyjazdu z powodu objętego ubezpieczeniem, powinieneś jak najszybciej poinformować nas o anulacie rezerwacji oraz zgłosić się do Ubezpieczyciela celem zwrotu poniesionych kosztów.

Czy mogę sam wybrać swoich współlokatorów?

Tak. Pod warunkiem, że w odpowiedni sposób zaznaczysz to w naszym systemie rezerwacyjnym (patrz Rezerwacje Grupowe i Kody Grupowe powyżej) lub poinformujesz nas drogą mailową, pisząc na adres info@taksidi.pl. W przypadku, gdy wraz z grupą znajomych obsadzicie cały apartament, z dużym prawdopodobieństwem możemy zapewnić Wam wspólne zakwaterowanie. Zastrzegamy sobie jednak prawo dokwaterowania Wam współlokatorów brakujących do zapełnienia apartamentu w przypadku, gdy nie zdecydujecie się zapłacić za nieobsadzone w nim miejsca.

Czy mogę wykupić apartament 2-osobowy?

Nie zawsze. Informacji tej należy szukać w zakładkach dotyczących poszczególnych wyjazdów. Ewentualna możliwość wiąże się z określoną w ofercie dopłatą.

Jadę sam. Jak zostanę zakwaterowany?

Jeśli wybierasz się na wyjazd bez grupy znajomych, zostaniesz dokwaterowany do innych uczestników. Przyszłych współlokatorów postaramy się dobrać pod kątem wieku i płci tak, aby integracja przebiegała jak najpomyślniej.

Jak wyglądają apartamenty?

Szczegółowy opis oraz zdjęcia apartamentów znajdują się w zakładkach dotyczących poszczególnych wyjazdów.

Czy pościel jest w cenie?

Nie zawsze. Informacji tej należy szukać w zakładkach dotyczących poszczególnych wyjazdów.

Jaki bagaż mogę zabrać ze sobą?

Należy pamiętać, że każdy autokar posiada ograniczoną ładowność, a ilość bagażu wpływa nie tylko na sprawny załadunek i komfort jazdy – przeładowanie pojazdu grozi także poważnymi karami finansowymi, którymi może być obciążony właściciel nadbagażu. Dlatego też, dla dobra uczestników wyjazdów, wprowadziliśmy restrykcyjnie przestrzegane limity, pozwalające jednak na zabranie wszystkich niezbędnych rzeczy oraz sprzętów.

Bagaż może składać się z:

  • bagażu podręcznego, max 5 kg,
  • bagażu głównego, max 20 kg,
  • jednego zestawu sprzętu w pokrowcach: narciarskiego (narty i kije, buty narciarskie) ALBO snowboardowego (deska, wiązania, buty snowboardowe).

W pokrowcu na narty czy snowboard nie należy przewozić niczego poza sprzętem. Zaznaczamy, że w przypadku kontroli autokaru, stwierdzony nadbagaż zostanie odesłany do Polski kurierem na koszt właściciela. PILOT MA PRAWO ODMÓWIĆ PRZYJĘCIA NA POKŁAD NIEOPŁACONEGO NADBAGAŻU.

W przypadku transportu lotniczego obowiązują oczywiście ograniczenia danego Przewoźnika - szczegóły na podstronach poszczególnych wyjazdów.

Czy mogę wziąć dodatkowy bagaż? Ile to kosztuje?

Podstawowy bagaż to walizka 20 kg, bagaż podręczny 5 kg + sprzęt (narty lub deska). Przysługuje to każdemu uczestnikowi, który wykupił transport autokarem. Można wziąć dodatkowy bagaż, ale wiąże się to z dodatkową opłatą: 100 PLN za sprzęt (dodatkowe narty lub deska), 200 PLN za dodatkową walizkę 20 kg, 100 PLN za rozszerzenie podstawowej walizki do 30 kg. Możesz rónież wykupić wolne miejsce w autokarze obok siebie z dodatkowymi 5 kg bagażu podęcznego za 200 PLN. Odpowiednie opcje należy zaznaczyć w trakcie rezerwacji.

Dojeżdżam na własną rękę. Czy możecie mi przewieźć bagaż autokarem?

Tak. Kosztuje to 200 PLN od każdej sztuki bagażu (pokrowiec ze sprzętem, pokrowiec z butami, walizka do 20 kg). Odpowiednią opcję należy zaznaczyć w trakcie rezerwacji.

Czy o udziale w szkoleniu ski/snb mogę zdecydować na miejscu?

Tak, ale jednak jedynie w przypadku wolnych miejsc w grupach oraz opłata za szkolenie jest w takiej sytuacji wyższa. Zachęcamy do decydowania się w trakcie rezerwacji.

Jak wyglądają zajęcia z instruktorami?

Nasi instruktorzy to profesjonaliści dysponujący ważnymi uprawnieniami, mogący zabłysnąć nie tylko świetną jazdą, ale także łatwością w przekazywaniu swej wiedzy.

Szkolenia prowadzone są w małych (max. 7-osobowych) grupach na różnych poziomach zaawansowania tak, aby zarówno początkujący, jak i śmigający od wielu lat kozak mogli szlifować swoje umiejętności. Podział na grupy następuje pierwszego dnia obowiązywania skipassu na podstawie oceny poziomu jazdy zainteresowanych. Zajęcia trwają 2 godziny dziennie w porach ustalonych przez instruktora. Cena kursu wynosi 300 zł i obejmuje 12 godzin szkolenia (6 dni po 2 godziny) oraz późniejszy videocoaching, pozwalający ocenić dokonywane postępy.

Czy na wyjeździe będą organizowane jakieś atrakcje?

Oczywiście! Szczegółowy program imprez przekazywany będzie uczestnikom na bieżąco w czasie trwania wyjazdu. Warsztaty, koncerty, wspólne wyjścia na łyżwy, dyskoteki, zawody i konkursy to tylko niektóre z propozycji.

1. Dla jakich osób przeznaczony jest wyjazd?
newsletter
do góry